Amaç: Araştırma COVID-19 pandemisinde hemşirelik lisans öğrencilerinin e-sağlık okuryazarlık düzeyini ve buna etki eden faktörleri belirlemek amacıyla yapılmıştır.
Yöntem: Tanımlayıcı ve kesitsel bir araştırma olarak yürütülen çalışmanın örneklemini 320 hemşirelik öğrencisi oluşturdu. Verilerin toplanmasında Veri Toplama Formu ile e-Sağlık Okuryazarlık Ölçeği kullanıldı. Verilerin analizinde bağımsız iki örnek t testi, tek yönlü varyans analizi ve Kruskal Wallis testi kullanıldı. E-sağlık Okuryazarlığı puan ortalaması üzerine etki eden bağımsız değişkenlerin incelenmesinde lineer regresyon analizi kullanıldı.
Bulgular: Katılımcıların %81’i kadın olup, yaş ortalaması 21.84±3.24 yıldı. Hemşirelik öğrencilerinin e-sağlık okuryazarlığı puan ortalaması 30.25±6.45 ve ortancası 31.00 (8.00–40.00)’di. Sınıfı dördüncü sınıf olanların okuryazarlık puanı birinci sınıflara göre 4.518 daha fazlaydı. Anne eğitim durumu lise olanların okuryazarlık puanı okuma yazması olmayan anneye sahip hemşirelik öğrencilerine göre 2.539 daha fazlaydı. Sağlık kaynaklarına ulaşmak için internet kullanımını faydalı bulan öğrencilerin e-sağlık okuryazarlık puanı hiç yararlı değildir cevabı verenlere göre 2.779 daha fazlaydı. Çok yararlı diyenlerin okuryazarlık puanı hiç yararlı değildir cevabı verenlere göre 4.765 daha fazlaydı.
Sonuç: Araştırmanın yapıldığı hemşirelik fakültesindeki öğrencilerin e-sağlık okuryazarlık düzeyinin yüksek olduğu tespit edildi. Çalışmada öğrencilerin sınıfı, annenin eğitim düzeyi, sağlık kaynaklarına ulaşmak için internet kullanımını faydalı bulma durumu e-sağlık okuryazarlığı etkileyen faktörler olarak belirlendi.
yok
yok
yok
Aim: There search was conducted to determine level of the e-health literacy of nursing under graduate students and the factors affecting e-health literacy in the COVID19 pandemic.
Methods: The sample of the study, which was conducted as a descriptive and cross-sectional study, consisted of 320 nursing students. In the analysis of the data, two independent samples t test, one-way analysis of variance and Kruskal Wallis test were used. Linear regression analysis was used to exam inethein dependent variable saffecting the e-health Literacy score.
Results: 81% of the participants was women and the average age was 21.42 ± 2.14 years. Nursing students' e-health literacy average score was 30.25 ± 6.45 and the median was 31.00 (8.00–40.00). The literacy score of the fourth year students was 4.518 higher than the first year students. The literacy score of those whos e mother's education level was high school was2.539 higher than that of nursing students who have mother no write and read. The e-health literacy score of the students who find internet as useful to Access health resources was 2.779 higher than those who answered that it was not useful at all. The literacy score of those who said “very helpful” was 4,765 higher than those who said “not useful at all”.
Conclusion: It was found that the e-health literacy level of the students in the nursing faculty where the study was conducted was high. In the study, the class of the students, the education level of the mother, the situation of finding internet use useful to Access health resources were determined as factors affecting e-health literacy.
yok
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Hemşirelik |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Proje Numarası | yok |
Yayımlanma Tarihi | 12 Ekim 2023 |
Gönderilme Tarihi | 12 Nisan 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 2 Sayı: 2 |