Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Covid-19 Pandemisinde Genç Ergenlerin Uzaktan Eğitim ile İlgili Görüş ve Yaşadığı Durumların Belirlenmesi

Yıl 2022, Cilt: 5 Sayı: 3, 313 - 323, 20.12.2022
https://doi.org/10.32329/uad.1127362

Öz

Amaç: Bu çalışma, Covid 19 pandemi sürecinde ön lisans öğrencilerinin uzaktan eğitime yönelik görüşlerini ve yaşanan sorunları belirlemek amacı ile yapıldı.
Yöntem: Araştırma kesitsel-tanımlayıcı türde, Doğu Anadolu bölgesinde yer alan bir üniversitenin Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu öğrencileri ile 27 Temmuz – 20 Ağustos 2021 tarihleri arasında yapıldı. Çalışmaya 1246 öğrenci katıldı. Çalışmanın verileri, literatür doğrultusunda araştırmacılar tarafından hazırlanan öğrencilerin demografik verileri, uzaktan eğitime yönelik görüşlerini ve yaşadığı sorunları içeren 32 soruluk anketin web tabanlı olarak doldurtulması yoluyla toplandı. Verilerin değerlendirilmesinde tanımlayıcı istatistiksel yöntemler kullanıldı.
Bulgular: Öğrencilerin %29,2’sinin yaşının 21, %72,8’inin kadın, %97,6’sının bekar, %12,8’inin Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik Programı’nda olduğu, %54,3’ünün birinci sınıfta eğitim gördüğü belirlendi. Öğrencilerin %80,3’ü uzaktan eğitimin yüz yüze eğitim kadar etkili olmadığını, %44,2’si pandemi sürecinde uzaktan eğitimin yüz yüze eğitimle birlikte harmanlamış şekilde yapılmasının yararlı olabileceğini bildirmiştir. Öğrencilerin %24,4’ü uzaktan eğitimin teorik bilgi düzeyine, %37,4’ü genel kültür düzeyine, %54,6’sı mesleki uygulama becerilerine hiçbir katkısının olmadığını belirtti. Öğrencilerin %89,7’sinin pandemiden önce herhangi bir uzaktan eğitim deneyimi olmadığı, %56,1’inin evde interneti olmadığı, %80’sinin mobil internet kullanıcısı olduğu, %42,3’ünün telefonundaki mobil internet altyapısıyla derslere katıldığı belirlendi. Öğrencilerin %49,4’ünün uzaktan eğitim programlarını hafta içi her gün birden fazla kez kullandıkları belirlendi. Öğrencilerin %78,9’u uzaktan eğitimle ilgili en az bir sorun yaşadığını belirtti. En çok yaşanan sorun %15,8 ile internet kesintileri olarak bildirildi.
Sonuç ve Öneriler: Bu araştırmanın bulguları, öğrencilerin uzaktan eğitimi yüz yüze eğitim kadar etkili bir öğrenme yöntemi olarak görmediğini, uzaktan eğitim ve yüz yüze eğitimin bir arada kullanılmasının daha yararlı olacağının düşünüldüğünü ortaya koymaktadır. Uzaktan eğitimin öğrencilerin geribildirimlerine göre değerlendirilmesi, bu tip eğitimlerin uygun yapılandırılması için önemli olabilir.

Destekleyen Kurum

Yok

Proje Numarası

Yok

Teşekkür

Yok

Kaynakça

  • Altınpulluk, H. (2021). Türkiye’deki öğretim üyelerinin covid-19 küresel salgın sürecindeki uzaktan eğitim uygulamalarına ilişkin görüşlerinin incelenmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 41(1), 53–89.
  • Bingöl Üniversitesi. (2021). Öğrenci sayıları. http://oidb.bingol.edu.tr/media/12266/2020-2021-egitim-ogretim-yili-ogrenci-sayilari-31-12-2020.xlsx adresinden 07.06.2022 tarihinde erişildi.
  • Bozkurt, A. (2019). From distance education to open and distance learning: A holistic evaluation of history, definitions, and theories. In S. Sisman-Ugur & G. Kurubacak (Eds.), Handbook of research on learning in the age of transhumanism (pp. 252–273). IGI Global: USA.
  • Bozkurt, A. (2020). Koronavirüs (Covid-19) pandemi süreci ve pandemi sonrası dünyada eğitime yönelik değerlendirmeler: Yeni normal ve yeni eğitim paradigması. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6(3), 112–142.
  • Clark, R. C., & Mayer, R. E. (2011). E-learning and the science of ınstruction: Proven guidelines for consumers and designers of multimedia learning. Pfeiffer: Wiley.
  • Erkut, E. (2020). Covid-19 sonrası yükseköğretim. Yükseköğretim Dergisi, 10(2), 125–133.
  • Farrar, J. T., Young, J. P. J., LaMoreaux, L., Werth, J. L., & Poole, M. R. (2001). Clinical importance of changes in chronic pain intensity measured on an 11-point numerical pain rating scale. Pain, 94(2), 149–158.
  • Forehand, M. (2010). Bloom’s taxonomy: original and revised. In M. Orey (Ed.), Emerging Perspectives on Learning, Teaching, and Technology (pp. 1–349). Zurich, Switzerland: Jacobs Foundation.
  • George, D., & Mallery, P. (2010). SPSS for windows step by step: a simple guide and reference, 17.0 update (10th ed.). Boston, MA: Pearson Education.
  • Gören, S. Ç., Gök, F., Yalçın, M., Göregen, F., & Çalışkan, M. (2020). Küresel salgın sürecinde uzaktan eğitimin değerlendirilmesi: Ankara örneği. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 69–94.
  • Hallinger, P., & Murphy, J. (1985). Assessing the ınstructional management behavior of principals. Elementary School Journal, 86(2), 217–247.
  • Hellewell, J., Abbott, S., Gimma, A., Bosse, N. I., Jarvis, C. I., Russell, T. W., Munday, J. D., Kucharski, A. J., Edmunds, W. J., Centre for the Mathematical Modelling of Infectious Diseases Covid-19 Working Group, Funk, S., & Eggo, R. M. (2020). Feasibility of controlling covid-19 outbreaks by isolation of cases and contacts. The Lancet Global Health, 8(4), e488–e496.
  • Karadağ, E., & Yücel, C. (2020). Yeni tip koronavirüs pandemisi döneminde üniversitelerde uzaktan eğitim: lisans öğrencileri kapsamında bir değerlendirme çalışması. Yükseköğretim Dergisi, 10(2), 181–192.
  • Karakuş, N., Ucuzsatar, N., Karacaoğlu, M. Ö., Esendemir, N., & Bayraktar, D. (2020). Türkçe öğretmeni adaylarının uzaktan eğitime yönelik görüşleri. RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, 19, 220–241.
  • Kaysi, F. (2020). Covid-19 salgını sürecinde Türkiye’de gerçekleştirilen uzaktan eğitimin değerlendirilmesi. In 5th International Scientific Research Congress (IBAD - 2020) (pp. 17–22). İstanbul.
  • Keskin, M., & Özer Kaya, D. (2020). Covid-19 sürecinde öğrencilerin web tabanlı uzaktan eğitime yönelik geri bildirimlerinin değerlendirilmesi. İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 5(2), 59–67.
  • Kirsch, C., Engel de Abreu, P. M. J., Neumann, S., & Wealer, C. (2021). Practices and experiences of distant education during the covid-19 pandemic: The perspectives of six- to sixteen-year-olds from three high-income countries. International Journal of Educational Research Open, 2–2, 100049.
  • Mok, K. H., Xiong, W., Ke, G., & Cheung, J. O. W. (2021). Impact of covid-19 pandemic on international higher education and student mobility: Student perspectives from mainland China and Hong Kong. International Journal of Educational Research, 105, 101718.
  • Orakci, Ş., & Gelişli, Y. (2021). Educational policy actions in the times of covid-19 and suggestions for future applications in Turkey. In E. Kyei-Blankson, L., Blankson, J., & Ntuli (Ed.), Handbook of research on ınequities in online education during global crises (pp. 475–493). IGI Global: USA.
  • Perveen, A. (2016). Synchronous and asynchronous e-language learning: A case study of virtual university of Pakistan. Open Praxis, 8(1), 21–39.
  • Petretto, D. R., Masala, I., & Masala, C. (2020). School closure and children in the outbreak of covid-19. Clinical Practice & Epidemiology in Mental Health, 16, 189–191.
  • Richardson, J. C., Maeda, Y., Lv, J., & Caskurlu, S. (2017). Social presence in relation to students’ satisfaction and learning in the online environment: A meta-analysis. Computers in Human Behavior, 71, 402–417.
  • Sindiani, A. M., Obeidat, N., Alshdaifat, E., Elsalem, L., Alwani, M. M., Rawashdeh, H., Fares, A. S., Alalawne, T., & Tawalbeh, L. I. (2020). Distance education during the covid-19 outbreak: A cross-sectional study among medical students in North of Jordan. Annals of Medicine and Surgery, 59, 186–194.
  • T.C. Sağlık Bakanlığı. (2022). Türkiye haftalık covid-19 tablosu-19-25 Mart 2022. https://covid19.saglik.gov.tr/ adresinden 07.06.2022 tarihinde erişildi.
  • World Health Organization. (2019). Coronavirus disease (covid-19) pandemic. https://www.who.int/emergencies/diseases/novel-coronavirus-2019 adresinden 07.06.2022 tarihinde erişildi.
  • World Health Organization. (2020). What is a pandemic? https://www.who.int/csr/disease/swineflu/frequently_asked_questions/pandemic/en/ adresinden 07.06.2022 tarihinde erişildi.
  • World Health Organization. (2022). WHO coronavirus (covid-19) dashboard. Retrieved from https://covid19.who.int/ adresinden 07.06.2022 tarihinde erişildi.

Examination of Young Adolescents’ Views on Distance Education During the Covid-19 Pandemic Process

Yıl 2022, Cilt: 5 Sayı: 3, 313 - 323, 20.12.2022
https://doi.org/10.32329/uad.1127362

Öz

Purpose: This study was carried out with the aim of determining the opinions of associate degree students about distance education and the problems experienced during the Covid 19 pandemic process.
Method: The cross-sectional-descriptive study was conducted with the students of the Vocational School of Health Services of a university located in the Eastern Anatolia region between 27 July and 20 August 2021. 1246 students participated in the study. The data of the study were collected by filling out a 32-question questionnaire, which includes the demographic data of the students, their views on distance education, and the problems they experienced, prepared by the researchers in line with the literature. Descriptive statistical methods were used in the evaluation of the data.
Results: 29.2% of the students are 21 years old, 72.8% are female, 97.6% are single, 12.8% are in the Medical Documentation and Secretarial Program, 54.3% are in first grade education. determined he saw. 80.3% of the students reported that distance education is not as effective as face-to-face education, and 44.2% reported that it may be beneficial to blend distance education with face-to-face education during the pandemic process. 24.4% of the students stated that distance education did not contribute to the level of theoretical knowledge, 37.4% to the general culture level, and 54.6% to their professional practice skills. It was determined that 89.7% of the students did not have any distance education experience before the pandemic, 56.1% did not have the internet at home, 80% were mobile internet users, and 42.3% attended the classes with the mobile internet infrastructure on their phones. It was determined that 49.4% of the students used distance education programs more than once every weekday. 78.9% of the students stated that they had at least one problem related to distance education. The most common problem was reported as internet outages with 15.8%.
Conclusion and Suggestions: The findings of this research reveal that students do not see distance education as an effective learning method as face-to-face education, and it is thought that it would be more beneficial to use distance education and face-to-face education together. Evaluation of distance education based on students' feedback may be important for the proper structuring of this type of education.

Proje Numarası

Yok

Kaynakça

  • Altınpulluk, H. (2021). Türkiye’deki öğretim üyelerinin covid-19 küresel salgın sürecindeki uzaktan eğitim uygulamalarına ilişkin görüşlerinin incelenmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 41(1), 53–89.
  • Bingöl Üniversitesi. (2021). Öğrenci sayıları. http://oidb.bingol.edu.tr/media/12266/2020-2021-egitim-ogretim-yili-ogrenci-sayilari-31-12-2020.xlsx adresinden 07.06.2022 tarihinde erişildi.
  • Bozkurt, A. (2019). From distance education to open and distance learning: A holistic evaluation of history, definitions, and theories. In S. Sisman-Ugur & G. Kurubacak (Eds.), Handbook of research on learning in the age of transhumanism (pp. 252–273). IGI Global: USA.
  • Bozkurt, A. (2020). Koronavirüs (Covid-19) pandemi süreci ve pandemi sonrası dünyada eğitime yönelik değerlendirmeler: Yeni normal ve yeni eğitim paradigması. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6(3), 112–142.
  • Clark, R. C., & Mayer, R. E. (2011). E-learning and the science of ınstruction: Proven guidelines for consumers and designers of multimedia learning. Pfeiffer: Wiley.
  • Erkut, E. (2020). Covid-19 sonrası yükseköğretim. Yükseköğretim Dergisi, 10(2), 125–133.
  • Farrar, J. T., Young, J. P. J., LaMoreaux, L., Werth, J. L., & Poole, M. R. (2001). Clinical importance of changes in chronic pain intensity measured on an 11-point numerical pain rating scale. Pain, 94(2), 149–158.
  • Forehand, M. (2010). Bloom’s taxonomy: original and revised. In M. Orey (Ed.), Emerging Perspectives on Learning, Teaching, and Technology (pp. 1–349). Zurich, Switzerland: Jacobs Foundation.
  • George, D., & Mallery, P. (2010). SPSS for windows step by step: a simple guide and reference, 17.0 update (10th ed.). Boston, MA: Pearson Education.
  • Gören, S. Ç., Gök, F., Yalçın, M., Göregen, F., & Çalışkan, M. (2020). Küresel salgın sürecinde uzaktan eğitimin değerlendirilmesi: Ankara örneği. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 69–94.
  • Hallinger, P., & Murphy, J. (1985). Assessing the ınstructional management behavior of principals. Elementary School Journal, 86(2), 217–247.
  • Hellewell, J., Abbott, S., Gimma, A., Bosse, N. I., Jarvis, C. I., Russell, T. W., Munday, J. D., Kucharski, A. J., Edmunds, W. J., Centre for the Mathematical Modelling of Infectious Diseases Covid-19 Working Group, Funk, S., & Eggo, R. M. (2020). Feasibility of controlling covid-19 outbreaks by isolation of cases and contacts. The Lancet Global Health, 8(4), e488–e496.
  • Karadağ, E., & Yücel, C. (2020). Yeni tip koronavirüs pandemisi döneminde üniversitelerde uzaktan eğitim: lisans öğrencileri kapsamında bir değerlendirme çalışması. Yükseköğretim Dergisi, 10(2), 181–192.
  • Karakuş, N., Ucuzsatar, N., Karacaoğlu, M. Ö., Esendemir, N., & Bayraktar, D. (2020). Türkçe öğretmeni adaylarının uzaktan eğitime yönelik görüşleri. RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, 19, 220–241.
  • Kaysi, F. (2020). Covid-19 salgını sürecinde Türkiye’de gerçekleştirilen uzaktan eğitimin değerlendirilmesi. In 5th International Scientific Research Congress (IBAD - 2020) (pp. 17–22). İstanbul.
  • Keskin, M., & Özer Kaya, D. (2020). Covid-19 sürecinde öğrencilerin web tabanlı uzaktan eğitime yönelik geri bildirimlerinin değerlendirilmesi. İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 5(2), 59–67.
  • Kirsch, C., Engel de Abreu, P. M. J., Neumann, S., & Wealer, C. (2021). Practices and experiences of distant education during the covid-19 pandemic: The perspectives of six- to sixteen-year-olds from three high-income countries. International Journal of Educational Research Open, 2–2, 100049.
  • Mok, K. H., Xiong, W., Ke, G., & Cheung, J. O. W. (2021). Impact of covid-19 pandemic on international higher education and student mobility: Student perspectives from mainland China and Hong Kong. International Journal of Educational Research, 105, 101718.
  • Orakci, Ş., & Gelişli, Y. (2021). Educational policy actions in the times of covid-19 and suggestions for future applications in Turkey. In E. Kyei-Blankson, L., Blankson, J., & Ntuli (Ed.), Handbook of research on ınequities in online education during global crises (pp. 475–493). IGI Global: USA.
  • Perveen, A. (2016). Synchronous and asynchronous e-language learning: A case study of virtual university of Pakistan. Open Praxis, 8(1), 21–39.
  • Petretto, D. R., Masala, I., & Masala, C. (2020). School closure and children in the outbreak of covid-19. Clinical Practice & Epidemiology in Mental Health, 16, 189–191.
  • Richardson, J. C., Maeda, Y., Lv, J., & Caskurlu, S. (2017). Social presence in relation to students’ satisfaction and learning in the online environment: A meta-analysis. Computers in Human Behavior, 71, 402–417.
  • Sindiani, A. M., Obeidat, N., Alshdaifat, E., Elsalem, L., Alwani, M. M., Rawashdeh, H., Fares, A. S., Alalawne, T., & Tawalbeh, L. I. (2020). Distance education during the covid-19 outbreak: A cross-sectional study among medical students in North of Jordan. Annals of Medicine and Surgery, 59, 186–194.
  • T.C. Sağlık Bakanlığı. (2022). Türkiye haftalık covid-19 tablosu-19-25 Mart 2022. https://covid19.saglik.gov.tr/ adresinden 07.06.2022 tarihinde erişildi.
  • World Health Organization. (2019). Coronavirus disease (covid-19) pandemic. https://www.who.int/emergencies/diseases/novel-coronavirus-2019 adresinden 07.06.2022 tarihinde erişildi.
  • World Health Organization. (2020). What is a pandemic? https://www.who.int/csr/disease/swineflu/frequently_asked_questions/pandemic/en/ adresinden 07.06.2022 tarihinde erişildi.
  • World Health Organization. (2022). WHO coronavirus (covid-19) dashboard. Retrieved from https://covid19.who.int/ adresinden 07.06.2022 tarihinde erişildi.
Toplam 27 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Abdullah Sarman 0000-0002-5081-4593

Ulviye Günay 0000-0002-6312-6853

Proje Numarası Yok
Yayımlanma Tarihi 20 Aralık 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 5 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Sarman, A., & Günay, U. (2022). Covid-19 Pandemisinde Genç Ergenlerin Uzaktan Eğitim ile İlgili Görüş ve Yaşadığı Durumların Belirlenmesi. Üniversite Araştırmaları Dergisi, 5(3), 313-323. https://doi.org/10.32329/uad.1127362