Özellikle ilkokul öğrencilerinin henüz oyun çağında ve fiziksel olarak oldukça hareketli bir dönemde oldukları göz önüne alındığında bir ders boyunca sürekli sıralarında oturan öğrencilere düz anlatım ile fen öğretimi yapmak onların bu gelişimsel özellikleri ile uyuşmamaktadır. Bu uyumu sağlayabilmek adına bu çalışmada öğrencileri fiziksel olarak aktif yapabilecek oyunlarla fen öğretimi gerçekleştirilmiştir. Bu kapsamda toplam 8 oyun temelli fiziksel etkinlik, ilkokul 3. ve 4. sınıf Fen Bilimleri dersi kuvvet üniteleri ile bütünleştirilerek öğrencilere uygulanmıştır. Çalışma Eskişehir Bilim Deney Merkezi’nde toplam 21 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Günde 1,5 saat vakit ayrılan bu çalışma toplam 4 gün sürmüştür. Bu araştırma nicel araştırma yöntemlerinden tek gruplu öntest-sontest modeline göre desenlenmiştir. Araştırmacılar tarafından hazırlanan başarı testinden elde edilen veriler Wilcoxon İşaretli-sıralar testi ile analiz edilmiştir. Analiz sonucu, araştırmaya katılan öğrencilerin kuvvet başarı testinden aldıkları deney öncesi ve sonrası puanları arasında anlamlı bir fark olduğunu göstermektedir (z=3,23; p<.05). Bu sonuca dayalı olarak bazı önerilerde bulunulmuştur
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 6 Sayı: 1 |