Amaç: Bu çalışma, Ankara’da bulunan bir
üniversitenin Eğitim Fakültesi Okul Öncesi ve Sınıf Eğitimi Bölümleri
üçüncü ve dördüncü sınıf öğrencilerinin ggöz sağlığı konusundaki bilgilerini saptamak ve öğrencilerin konu hakkındaki
farkındalıklarını artırmak amacıyla planlanmış ve uygulanmıştır. Yöntem: Tanımlayıcı bir epidemiyolojik araştırma olan çalışmaya adı geçen
fakültede 2016-2017 Bahar Döneminde okuyan Okul Öncesi Eğitimi Bölümü’nden 130,
Sınıf Eğitimi Bölümü’nden 200 olmak üzere toplam 330 kişi katılmıştır
(yanıtlama yüzdesi %76.1). Veriler yapılandırılmış, ön testi yapılmış, kendi
kendine doldurma şeklinde uygulanan 34 soruluk bir anket formu ile
toplanmıştır. Veri toplama öncesi Hacettepe Girişimsel Olmayan Klinik
Araştırmalar Etik Kurulu izni ve katılımcıların sözlü onamları alınmıştır.
Veriler SPSS 21.0 kullanılarak analiz edilmiş, tanımlayıcı istatistikler sayı
ve yüzdeler olarak gösterilmiştir. Kategorik değişkenler arasında gözlenen
farkların anlamlı olup olmadığını değerlendirmek için Ki-kare testi
kullanılmış, anlamlılık düzeyi olarak p değeri <0.05 kabul edilmiştir. Bulgular: Araştırmaya katılan öğrencilerin %89.2’si kadındır; %64.9’u Sınıf
Eğitimi Bölümü’nde okumaktadır. Katılımcıların büyük bölümü göz travması olma
olasılığı olan durumları, görme bozukluğu nedenlerini ve göz sağlığını korumak
için önerilenleri bilmektedirler. Ancak kayda değer bir bölümünün bozuk gözün
özelliklerini ve gözde bir travma durumunda ilk yardım önlemlerini bilmedikleri
belirlenmiştir. Sonuç:
Sonuç olarak, genel olarak
öğrencilerin göz sağlığı konusundaki bilgileri tatmin edici düzeyde değildir;
öğretim programı içinde göz sağlığına ilişkin bir eğitim programının
geliştirilmesi önerilmiştir.
Bilgi göz sağlığı okul öncesi eğitim sınıf eğitimi öğrenci eğitim fakültesi
Objective: The aim of this study was to
determine the knowledge of students and increase awareness regarding eye health
in an Education Faculty in Ankara, Turkey. Method: The population of
this descriptive study (n=330; response rate 76.1%) was third and fourth year
students of Early Childhood Education (n=130) and Classroom Education (n=200)
Departments in 2016-2017 Spring Semester. Data were collected via a structured,
pre-tested, self-administered 34-question questionnaire. Ethical permission was
obtained from Hacettepe University Non-Interventional Clinical Research Ethics
Board as well as verbal consent of the students. Data were analyzed using SPSS
version 21.0; descriptive statistics were presented with numbers and
percentages; Chi-square test was used to detect the difference between
categorical variables; the level of significance was considered as p-value
<0.05. Results: Of the
students, 89.2% were female and 64.9% were from the Classroom Education
Department. The majority of the participants knew the situations with high
probability of eye trauma, causes of visual impairment, indicators of visual
impairment and recommendations for prevention of eye health. However, a
considerable number did not know suitable practices about characteristics of
disordered eyes and first aid for eye trauma. Conclusion: In conclusion, knowledge of the students was not
satisfactory in general and developing the eye health education program in the
curriculum was recommended.
Knowledge eye health early childhood education classroom education students education faculty
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ağustos 2019 |
Gönderilme Tarihi | 31 Mayıs 2018 |
Kabul Tarihi | 25 Şubat 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 17 Sayı: 2 |
TURKISH JOURNAL OF PUBLIC HEALTH - TURK J PUBLIC HEALTH. online-ISSN: 1304-1096
Copyright holder Turkish Journal of Public Health. This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.