ÖZET
Amaç: Çalışma diş hekimliği öğrencilerinin el hijyeni inanç skalası ve el hijyeni uygulama envanterine verdikleri yanıtları ve etkileyen faktörleri değerlendirmeyi hedeflemektedir.
Gereç ve Yöntemler: Araştırma 2019-2020 eğitim-öğretim döneminde Akdeniz Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi’nde dördüncü ve beşinci sınıf öğrencileri ile birlikte yürütülen kesitsel nitelikte bir çalışmadır. Öğrenci sayısı 112’dir. Öğrencilere el hijyeni inanç skalası ve el hijyeni uygulama envanteri uygulanmıştır. İstatistiksel analizlerde farklılığın bulunması için t – test uygulanmıştır.
Bulgular: Çalışmaya katılan öğrencilerin %53,6’sı kadın, %50’si beşinci sınıf öğrencisidir.
El hijyeni inanç ölçeğinden kadın ve erkek öğrencilerin aldıkları ortalama puanlar açısından istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık bulunmuştur. Benzer şekilde sınıf farklılığı ve kayıttan önce diş hekimine gitme ve gitmeme alışkanlığı el hijyeni envanterinden alınana puanı etkilemektedir.
Sonuç: Diş hekimliği öğrencilerinin el hijyeni inanç skalası ve el hijyeni uyum skalasından aldıkları puanlar ortalamanın üzerinde olmakla birlikte bazı öğrencilerin ortalamanın altında kalması davranış değişikliğinde ön yargılara neden olabilecektir. Bu alana ilişkin derslerin eklenmesi ve öğrencilerin izlenmesi enfeksiyonların önlenmesi için önemlidir.
Anahtar kelimeler: diş hekimliği, el yıkama inanç ölçeği, uygulama
Diş hekimliği fakültesi öğrencileri el hijyeni inanç durumu uygulama
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Diş Hekimliği |
Bölüm | Araştırma |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Aralık 2020 |
Gönderilme Tarihi | 4 Mart 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 7 Sayı: 3 |
Selcuk Dental Journal Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.