Bu araştırmanın amacı COVID-19 pandemi sürecine ilişkin öğretmen görüşlerini belirlemektir. Araştırma nitel araştırma yaklaşımına uygun olarak fenomenoloji (olgubilim) deseninde tasarlanmıştır. Araştırmanın katılımcılarını Siirt ve Bolu illerinde görevli 15 öğretmen oluşturmaktadır. Katılımcıların belirlenmesinde maksimum çeşitlilik ve ölçüt örnekleme yöntemleri tercih edilmiştir. Yarı yapılandırılmış görüşmeler sonucunda elde edilen veriler içerik analiziyle çözümlenmiştir. Araştırma sonucuna göre katılımcı öğretmenlerin uzaktan eğitim sürecini alternatiflik, zorunluluk, güçlük ve teknolojik bağlamda anlamlandırdıkları, avantajlarının yanı sıra dezavantajlarının da olduğunu ve başta psikolojik olmak üzere farklı etkiler bıraktığını ifade ettikleri belirlenmiştir. Ayrıca araştırmada öğretmenlerin COVID-19 pandemi sürecinde karşılaştıkları sorunlara yönelik alt yapı ve teknik destek ile teknoloji kullanımı konusunda eğitimler verilmesi yönünde çözüm önerilerinde bulundukları tespit edilmiştir
herhangi bir kurum tarafından desteklenmemiştir.
The aim of this study is to determine teachers' views on the COVID-19 pandemic process. The research was designed in phenomenology design in accordance with the qualitative research approach. The participants of the study consisted of 15 teachers working in Siirt and Bolu provinces. Maximum diversity and criterion sampling methods were preferred in determining the participants. The data obtained as a result of semi-structured interviews were analysed by content analysis. According to the results of the research, it was determined that the participant teachers made sense of the distance education process in terms of alternative, necessity, difficulty and technological context, stated that it has disadvantages as well as advantages and that it has different effects, especially psychological. In addition, it was determined in the study that teachers suggested solutions to the problems they encountered during the COVID-19 pandemic process in terms of infrastructure and technical support and training on the use of technology.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | EĞİTİM BİLİMLERİ |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 20 Eylül 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 25 Eylül 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 13 Sayı: 3 |