Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

SAĞLIK ALANINDA LİSANS EĞİTİMİ ALAN ÖĞRENCİLERİN UYKU KALİTESİ İLE ETKİLEYEN FAKTÖRLERİN BELİRLENMESİ

Yıl 2024, Cilt: 9 Sayı: 1, 75 - 92, 29.04.2024
https://doi.org/10.47115/jshs.1381964

Öz

Amaç: Sağlık alanında lisans eğitimi alan öğrencilerin uyku kalitesi ile etkileyen faktörlerin belirlenmesidir.
Yöntem: Araştırma tanımlayıcı ve kesitsel türde olup, bir devlet üniversitesi sağlık bilimleri fakültesinde eğitim alan öğrenciler ile tamamlanmıştır. Ekim 2021-Nisan 2022 tarihleri arasında Sosyodemografik Form, Uyku Kalitesi Ölçeği ve Uyku Değişkenleri Anketi aracılığıyla veriler elde edilmiştir. Veri toplama sürecinde Helsinki Bildirgesi ilkelerine uyulmuştur. Tanımlayıcı istatistikler, t testi, varyans analizi, Bonferroni testi analiz için kullanılmıştır.
Bulgular: Katılımcıların çoğu 20 yaş ve altı, kadın, hemşirelik bölümü öğrencisi, alkol ve sigara kullanmamaktadır. Katılımcıların %13.2’si yaşadıkları anksiyetenin uykularını 8 düzeyinde etkilediğini; %41.3’ü ise ekranın uykuyu etkilediğini belirtmiştir. Sigara ve ekran bağımlılığının, psikolojik sorunların ve anksiyetenin, sınav ve gelecek kaygısının, sosyal ilişkilerin, beslenme bozukluklarının, fazla kafein alımının, hafta içi uyku sürelerinin uyku kalitesini ve düzenini etkilediği belirlenmiştir (p<0.05).
Sonuç ve Öneriler: Katılımcıların uyku kalitelerinin istendik seviyede olmadığı ve etkileyen faktörlerin bireysel başetme süreçleri ile ilişkili olduğu görülmektedir. Meslek yaşamlarına başlamadan, sağlık profesyonellerinin uyku hijyeni alışkanlıklarını sürdürmelerine yardımcı olacak farkındalık etkinlikleri, grup görüşmeleri, söyleşilerinin düzenlenmesinin toplum ruh sağlığını korumada önemli olduğu düşünülmektedir.

Etik Beyan

Araştırma için bir devlet üniversitesi sağlık bilimleri Etik Kurul’undan onay ve çalışmanın yürütüleceği fakülteden kurum izni alınmıştır. Uyku Kalitesi Ölçeği ve Uyku Değişkenleri Anketi kullanımı için yazarlardan e-mail yoluyla izin alınmıştır. Araştırmanın tüm basamaklarında Helsinki Bildirgesi esaslarına uyulmuş olup; katılmaya gönüllü olanlar ile çalışma yürütülmüştür.

Kaynakça

  • Alkaya, S. A. & Okuyan, C. B. (2017). Hemşirelik Öğrencilerinin Egzersiz Davranışları ve Uyku Kaliteleri. Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Elektronik Dergisi, 10 (4), 236-241 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/deuhfed/issue/46787/586702
  • Altıntaş, H., Sevencan, F., Aslan, T., Cınel, M., Çelık, E., & Onurdağ, F. (2006). HÜTF dönem dört öğrencilerinin uyku bozukluklarının ve uykululuk hallerinin Epworth Uykululuk Ölçeği ile değerlendirilmesi. Sted, 15(7), 114-120.
  • Aysan, E., Karaköse, S., Zaybak, A., & İsmaıloğlu, E. G. (2014). Üniversite öğrencilerinde uyku kalitesi ve etkileyen faktörler. Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Elektronik Dergisi, 7(3), 193-198. Ballesio, A., Lombardo, C., Lucidi, F., & Violani, C. (2021). Caring for the carers: Advice for dealing with sleep problems of hospital staff during the COVID‐19 outbreak. Journal of sleep research, 30(1), e13096.
  • Brown, C. A., Qin, P., & Esmail, S. (2017). 0801 Identıfyıng Current Practıces and Opportunıtıes for Strength-Based Interventıons to Improve Unıversıty Students’sleep Habıts and outcomes: A Campus-Wıde Survey. Journal of Sleep and Sleep Disorders Research, 40(suppl_1), A296-A297.
  • Carey, M. G., Al-Zaiti, S. S., Dean, G. E., Sessanna, L., & Finnell, D. S. (2011). Sleep problems, depression, substance use, social bonding, and quality of life in professional firefighters. Journal of occupational and environmental medicine/American College of Occupational and Environmental Medicine, 53(8), 928.
  • Chan, Y. H. (2003). Biostatistics 101: data presentation. Singapore medical journal, 44(6), 280-285.
  • Chang, A. K., & Choi, J. (2016). Predictors of Sleep Quality Among Young Adults in Korea: Gender Differences. Issues in mental health nursing, 37(12), 918–928. https://doi.org/10.1080/01612840.2016.1235636
  • Eyüpoğlu A.,(2017). Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Tıp Fakültesi araştırma görevlisi doktorlarının uyku kalitelerinin ve uyku kalitelerine etki edebilecek faktörlerin değerlendirilmesi. ESOGÜ Akademik Açık Erişim Sistemi.
  • Fidantek, H., Yazıhan, N., & Tuna, E. (2022). Genç Yetişkinlerde Uyku Kalitesi ile Depresif Belirtiler ve Kaygı İlişkisinde Pozitif ve Negatif Duygulanımın Aracı Rolü. Journal of Turkish Sleep Medicine, 9(2).
  • Hartson, K. R., Huntington-Moskos, L., Sears, C. G., Genova, G., Mathis, C., Ford, W., & Rhodes, R. E. (2023). Use of Electronic Ecological Momentary Assessment Methodologies in Physical Activity, Sedentary Behavior, and Sleep Research in Young Adults: Systematic Review. Journal of medical Internet research, 25, e46783. https://doi.org/10.2196/46783.
  • Hicks, R. A., Fernandez, C., & Pellegrini, R. J. (2001). The changing sleep habits of university students: an update. Perceptual and motor skills, 93(3), 648. https://doi.org/10.2466/pms.2001.93.3.648
  • İyigün, G., Angın, E., Kırmızıgil, B., Öksüz, S., Özdil, A., & Malkoç, M. (2017). Üniversite öğrencilerinde uyku kalitesinin mental sağlık, fiziksel sağlık ve yaşam kalitesi ile ilişkisi. Journal of Exercise Therapy and Rehabilitation, 4(3), 125-133.
  • Kabrıta, C. S., Hajjar-Muça, T. A., & Duffy, J. F. (2014). Predictors of poor sleep quality among Lebanese university students: association between evening typology, lifestyle behaviors, and sleep habits. Nature and science of sleep, 6, 11.
  • Karatay G.,Gürarslan Baş N.,Aldemir H.,Akay M., Bayır M.,Onaylı E., (2016).Hemşirelik bölümü öğrencilerinin uyku alışkanlıkları ve etkileyen etmenlerin incelenmesi. Sağlık bilimleri meslekleri dergisi 3(1)
  • Kim, G. H., & Yoon, H. S. (2013). Factors influencing sleep quality in nursing students and non nursing students. Journal of Korean Academy of Psychiatric and Mental Health Nursing, 22(4), 320-329.
  • Köse S.,Yılmaz Kurucu Ş.,Göktaşs.,(2018) Lise son sınıf öğrencilerinin sınav kaygı düzeyleri ile uyku kalitesi arasındaki ilişki. Psikiyatri Hemşireliği Dergisi. ;9(2):105-111
  • Lund HG, Reider BD, Whiting AB, & Prichard JR. (2010). Sleep Patterns And Predictors Of Disturbed Sleep İn A Large Population Of College Students. Journal Of Adolescent Health 46(2):124-32.
  • Lv, Q., Zhou, W., Kong, Y., Chen, S., Xu, B., Zhu, F., Shen, X., & Qiu, Z. (2023). Influencing factors of sleep disorders and sleep quality in healthcare workers during the COVID-19 pandemic: A systematic review and meta-analysis. Nursing open, 10(9), 5887–5899. https://doi.org/10.1002/nop2.1871.
  • Mayda, A., Kasap, H., Yıldırım, C., Yılmaz, M., Derdiyok, Ç., Ertan, D., ... & Karakaya, H. (2012). 4-5-6. sınıf tıp fakültesi öğrencilerinde uyku bozukluğu sıklığı. Düzce Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 2(2), 8-11.
  • Nelson, K. L., Davis, J. E., & Corbett, C. F. (2022, January). Sleep quality: An evolutionary concept analysis. In Nursing forum (Vol. 57, No. 1, pp. 144-151).
  • Odabaşıoğlu, M. E., Dedeoğlu, T., Kasırga, Z., & Sünbül, F. (2017). Üniversite öğrencilerinde uyku hijyeni. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 6(4), 204-212.
  • Ohayon, M., Wickwire, E. M., Hirshkowitz, M., Albert, S. M., Avidan, A., Daly, F. J., Dauvilliers, Y., Ferri, R., Fung, C., Gozal, D., Hazen, N., Krystal, A., Lichstein, K., Mallampalli, M., Plazzi, G., Rawding, R., Scheer, F. A., Somers, V., & Vitiello, M. V. (2017). National Sleep Foundation's sleep quality recommendations: first report. Sleep health, 3(1), 6–19. https://doi.org/10.1016/j.sleh.2016.11.006
  • Önder, İ., Masal, E., Demirhan, E., Horzum, M.B.,& Beşoluk, Ş. (2016). Psychometric properties of Sleep Quality Scale and Sleep Variables Questionnaire in Turkish student sample. International Journal of Psychology and Educational Studies, 3 (3), 9-21.
  • Özdamar K (2015): Paket programları ile istatistiksel veri analizi-1. Yenilenmiş 10. Baskı, Ankara: Nisan Kitabevi.
  • Pérez-Olmos, I., Muñoz-Delgado, J., González-Reyes, R., & Talero-Gutıérrez, C. (2012). Sleep quality perception in youth population. Revista Ciencias de la Salud, 10(1), 7-19.
  • Sateia, M. J. (2014). International classification of sleep disorders. Chest, 146(5), 1387-1394.
  • Saygılı, S., Akıncı, A. Ç., Arıkan, H., & Dereli, E. (2011). Üniversite öğrencilerinde uyku kalitesi ve yorgunluk. Ejovoc (Electronic Journal of Vocational Colleges), 1(1), 88-94.
  • Shao, A. T. (2002). Marketing Research: An Aid to Decision Making, Cincinnati, Ohio: South-Western/Thomson Learning.
  • Uehli, K., Mehta, A. J., Miedinger, D., Hug, K., Schindler, C., Holsboer-Trachsler, E., ... & Künzli, N. (2014). Sleep problems and work injuries: a systematic review and meta-analysis. Sleep medicine reviews, 18(1), 61-73.
  • Uysal, H., Ayvaz, M. Y., Oruçoglu, H. B., & Say, E. (2018). Universite Ogrencilerinin Beslenme Durumu ve Uyku Kalitesinin Degerlendirilmesi/Assessment of Nutritional Status and Sleep Quality of University Students. Journal of Turkish Sleep Medicine, 5(2), 31-40.
  • Valenzuela, R. L. G., Velasco, R. I. B., & Jorge, M. P. P. C. (2023). Impact of COVID-19 pandemic on sleep of undergraduate students: A systematic literature review. Stress and Health, 39(1), 4–34. https://doi.org/10.1002/smi.3171.
  • Yavuz F.,Kabaağıl B.,İsmailoğulları S.,Zararsız G.,Per H.,(2019) Tıp Öğrencilerinde Uyku Bozuklukları Sıklığının Araştırılması ve Sınıflara, Cinsiyete ve Vücut Kitle İndeksine Göre Değişiminin İncelenmesi. J Turk Sleep Med 6(3):88-92.
  • Zielinski, M. R., McKenna, J. T., & McCarley, R. W. (2016). Functions and mechanisms of sleep. AIMS neuroscience, 3(1), 67.

Sleep Quality of Undergraduate Students in the Field of Health and Determination of Affecting Factors

Yıl 2024, Cilt: 9 Sayı: 1, 75 - 92, 29.04.2024
https://doi.org/10.47115/jshs.1381964

Öz

Aim: The objective of this study is to determine the sleep quality of undergraduate students in the field of health and the factors affecting it.
Method: The study was descriptive and cross-sectional and was completed with students studying at a state university faculty of health sciences. Data were obtained in October 2021 April 2022, via the Sociodemographic Form, Sleep Quality Scale and Sleep Variables Questionnaire. The principles of the Declaration of Helsinki were followed in process of data collection. Descriptive statistics, t test, variance, Bonferroni test were used for analysis.
Results: Most of the participants were aged 20 years and younger, female, nursing students, and did not use alcohol or cigarettes. 13.2% of the participants stated that the anxiety they experienced affected their sleep at the level of 8; 41.3% stated that the screen affected their sleep. It was determined that smoking and screen addiction, psychological problems and anxiety, exam and future anxiety, social relationships, nutritional disorders, excessive caffeine intake, and sleep duration on weekdays affected sleep quality and sleep patterns (p<0.05).
Conclusions and Suggestions: It is seen that the sleep quality of the participants is not at the desired level and the factors affecting it are related to individual coping processes. It is thought that organizing awareness activities, group discussions and interviews that will help health professionals to maintain sleep hygiene habits before starting their professional lives is important in protecting public mental health.

Kaynakça

  • Alkaya, S. A. & Okuyan, C. B. (2017). Hemşirelik Öğrencilerinin Egzersiz Davranışları ve Uyku Kaliteleri. Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Elektronik Dergisi, 10 (4), 236-241 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/deuhfed/issue/46787/586702
  • Altıntaş, H., Sevencan, F., Aslan, T., Cınel, M., Çelık, E., & Onurdağ, F. (2006). HÜTF dönem dört öğrencilerinin uyku bozukluklarının ve uykululuk hallerinin Epworth Uykululuk Ölçeği ile değerlendirilmesi. Sted, 15(7), 114-120.
  • Aysan, E., Karaköse, S., Zaybak, A., & İsmaıloğlu, E. G. (2014). Üniversite öğrencilerinde uyku kalitesi ve etkileyen faktörler. Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Elektronik Dergisi, 7(3), 193-198. Ballesio, A., Lombardo, C., Lucidi, F., & Violani, C. (2021). Caring for the carers: Advice for dealing with sleep problems of hospital staff during the COVID‐19 outbreak. Journal of sleep research, 30(1), e13096.
  • Brown, C. A., Qin, P., & Esmail, S. (2017). 0801 Identıfyıng Current Practıces and Opportunıtıes for Strength-Based Interventıons to Improve Unıversıty Students’sleep Habıts and outcomes: A Campus-Wıde Survey. Journal of Sleep and Sleep Disorders Research, 40(suppl_1), A296-A297.
  • Carey, M. G., Al-Zaiti, S. S., Dean, G. E., Sessanna, L., & Finnell, D. S. (2011). Sleep problems, depression, substance use, social bonding, and quality of life in professional firefighters. Journal of occupational and environmental medicine/American College of Occupational and Environmental Medicine, 53(8), 928.
  • Chan, Y. H. (2003). Biostatistics 101: data presentation. Singapore medical journal, 44(6), 280-285.
  • Chang, A. K., & Choi, J. (2016). Predictors of Sleep Quality Among Young Adults in Korea: Gender Differences. Issues in mental health nursing, 37(12), 918–928. https://doi.org/10.1080/01612840.2016.1235636
  • Eyüpoğlu A.,(2017). Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Tıp Fakültesi araştırma görevlisi doktorlarının uyku kalitelerinin ve uyku kalitelerine etki edebilecek faktörlerin değerlendirilmesi. ESOGÜ Akademik Açık Erişim Sistemi.
  • Fidantek, H., Yazıhan, N., & Tuna, E. (2022). Genç Yetişkinlerde Uyku Kalitesi ile Depresif Belirtiler ve Kaygı İlişkisinde Pozitif ve Negatif Duygulanımın Aracı Rolü. Journal of Turkish Sleep Medicine, 9(2).
  • Hartson, K. R., Huntington-Moskos, L., Sears, C. G., Genova, G., Mathis, C., Ford, W., & Rhodes, R. E. (2023). Use of Electronic Ecological Momentary Assessment Methodologies in Physical Activity, Sedentary Behavior, and Sleep Research in Young Adults: Systematic Review. Journal of medical Internet research, 25, e46783. https://doi.org/10.2196/46783.
  • Hicks, R. A., Fernandez, C., & Pellegrini, R. J. (2001). The changing sleep habits of university students: an update. Perceptual and motor skills, 93(3), 648. https://doi.org/10.2466/pms.2001.93.3.648
  • İyigün, G., Angın, E., Kırmızıgil, B., Öksüz, S., Özdil, A., & Malkoç, M. (2017). Üniversite öğrencilerinde uyku kalitesinin mental sağlık, fiziksel sağlık ve yaşam kalitesi ile ilişkisi. Journal of Exercise Therapy and Rehabilitation, 4(3), 125-133.
  • Kabrıta, C. S., Hajjar-Muça, T. A., & Duffy, J. F. (2014). Predictors of poor sleep quality among Lebanese university students: association between evening typology, lifestyle behaviors, and sleep habits. Nature and science of sleep, 6, 11.
  • Karatay G.,Gürarslan Baş N.,Aldemir H.,Akay M., Bayır M.,Onaylı E., (2016).Hemşirelik bölümü öğrencilerinin uyku alışkanlıkları ve etkileyen etmenlerin incelenmesi. Sağlık bilimleri meslekleri dergisi 3(1)
  • Kim, G. H., & Yoon, H. S. (2013). Factors influencing sleep quality in nursing students and non nursing students. Journal of Korean Academy of Psychiatric and Mental Health Nursing, 22(4), 320-329.
  • Köse S.,Yılmaz Kurucu Ş.,Göktaşs.,(2018) Lise son sınıf öğrencilerinin sınav kaygı düzeyleri ile uyku kalitesi arasındaki ilişki. Psikiyatri Hemşireliği Dergisi. ;9(2):105-111
  • Lund HG, Reider BD, Whiting AB, & Prichard JR. (2010). Sleep Patterns And Predictors Of Disturbed Sleep İn A Large Population Of College Students. Journal Of Adolescent Health 46(2):124-32.
  • Lv, Q., Zhou, W., Kong, Y., Chen, S., Xu, B., Zhu, F., Shen, X., & Qiu, Z. (2023). Influencing factors of sleep disorders and sleep quality in healthcare workers during the COVID-19 pandemic: A systematic review and meta-analysis. Nursing open, 10(9), 5887–5899. https://doi.org/10.1002/nop2.1871.
  • Mayda, A., Kasap, H., Yıldırım, C., Yılmaz, M., Derdiyok, Ç., Ertan, D., ... & Karakaya, H. (2012). 4-5-6. sınıf tıp fakültesi öğrencilerinde uyku bozukluğu sıklığı. Düzce Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 2(2), 8-11.
  • Nelson, K. L., Davis, J. E., & Corbett, C. F. (2022, January). Sleep quality: An evolutionary concept analysis. In Nursing forum (Vol. 57, No. 1, pp. 144-151).
  • Odabaşıoğlu, M. E., Dedeoğlu, T., Kasırga, Z., & Sünbül, F. (2017). Üniversite öğrencilerinde uyku hijyeni. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 6(4), 204-212.
  • Ohayon, M., Wickwire, E. M., Hirshkowitz, M., Albert, S. M., Avidan, A., Daly, F. J., Dauvilliers, Y., Ferri, R., Fung, C., Gozal, D., Hazen, N., Krystal, A., Lichstein, K., Mallampalli, M., Plazzi, G., Rawding, R., Scheer, F. A., Somers, V., & Vitiello, M. V. (2017). National Sleep Foundation's sleep quality recommendations: first report. Sleep health, 3(1), 6–19. https://doi.org/10.1016/j.sleh.2016.11.006
  • Önder, İ., Masal, E., Demirhan, E., Horzum, M.B.,& Beşoluk, Ş. (2016). Psychometric properties of Sleep Quality Scale and Sleep Variables Questionnaire in Turkish student sample. International Journal of Psychology and Educational Studies, 3 (3), 9-21.
  • Özdamar K (2015): Paket programları ile istatistiksel veri analizi-1. Yenilenmiş 10. Baskı, Ankara: Nisan Kitabevi.
  • Pérez-Olmos, I., Muñoz-Delgado, J., González-Reyes, R., & Talero-Gutıérrez, C. (2012). Sleep quality perception in youth population. Revista Ciencias de la Salud, 10(1), 7-19.
  • Sateia, M. J. (2014). International classification of sleep disorders. Chest, 146(5), 1387-1394.
  • Saygılı, S., Akıncı, A. Ç., Arıkan, H., & Dereli, E. (2011). Üniversite öğrencilerinde uyku kalitesi ve yorgunluk. Ejovoc (Electronic Journal of Vocational Colleges), 1(1), 88-94.
  • Shao, A. T. (2002). Marketing Research: An Aid to Decision Making, Cincinnati, Ohio: South-Western/Thomson Learning.
  • Uehli, K., Mehta, A. J., Miedinger, D., Hug, K., Schindler, C., Holsboer-Trachsler, E., ... & Künzli, N. (2014). Sleep problems and work injuries: a systematic review and meta-analysis. Sleep medicine reviews, 18(1), 61-73.
  • Uysal, H., Ayvaz, M. Y., Oruçoglu, H. B., & Say, E. (2018). Universite Ogrencilerinin Beslenme Durumu ve Uyku Kalitesinin Degerlendirilmesi/Assessment of Nutritional Status and Sleep Quality of University Students. Journal of Turkish Sleep Medicine, 5(2), 31-40.
  • Valenzuela, R. L. G., Velasco, R. I. B., & Jorge, M. P. P. C. (2023). Impact of COVID-19 pandemic on sleep of undergraduate students: A systematic literature review. Stress and Health, 39(1), 4–34. https://doi.org/10.1002/smi.3171.
  • Yavuz F.,Kabaağıl B.,İsmailoğulları S.,Zararsız G.,Per H.,(2019) Tıp Öğrencilerinde Uyku Bozuklukları Sıklığının Araştırılması ve Sınıflara, Cinsiyete ve Vücut Kitle İndeksine Göre Değişiminin İncelenmesi. J Turk Sleep Med 6(3):88-92.
  • Zielinski, M. R., McKenna, J. T., & McCarley, R. W. (2016). Functions and mechanisms of sleep. AIMS neuroscience, 3(1), 67.
Toplam 33 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Sağlığın Geliştirilmesi, Halk Sağlığı Hemşireliği
Bölüm Orjinal Makaleler
Yazarlar

Dilay Açıl 0000-0001-6654-4666

Ayşe Nil Ceylan 0009-0006-9641-003X

Güliz Oruç 0009-0009-2022-9949

Erken Görünüm Tarihi 26 Nisan 2024
Yayımlanma Tarihi 29 Nisan 2024
Gönderilme Tarihi 27 Ekim 2023
Kabul Tarihi 13 Aralık 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 9 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Açıl, D., Ceylan, A. N., & Oruç, G. (2024). SAĞLIK ALANINDA LİSANS EĞİTİMİ ALAN ÖĞRENCİLERİN UYKU KALİTESİ İLE ETKİLEYEN FAKTÖRLERİN BELİRLENMESİ. Samsun Sağlık Bilimleri Dergisi, 9(1), 75-92. https://doi.org/10.47115/jshs.1381964
AMA Açıl D, Ceylan AN, Oruç G. SAĞLIK ALANINDA LİSANS EĞİTİMİ ALAN ÖĞRENCİLERİN UYKU KALİTESİ İLE ETKİLEYEN FAKTÖRLERİN BELİRLENMESİ. JSHS. Nisan 2024;9(1):75-92. doi:10.47115/jshs.1381964
Chicago Açıl, Dilay, Ayşe Nil Ceylan, ve Güliz Oruç. “SAĞLIK ALANINDA LİSANS EĞİTİMİ ALAN ÖĞRENCİLERİN UYKU KALİTESİ İLE ETKİLEYEN FAKTÖRLERİN BELİRLENMESİ”. Samsun Sağlık Bilimleri Dergisi 9, sy. 1 (Nisan 2024): 75-92. https://doi.org/10.47115/jshs.1381964.
EndNote Açıl D, Ceylan AN, Oruç G (01 Nisan 2024) SAĞLIK ALANINDA LİSANS EĞİTİMİ ALAN ÖĞRENCİLERİN UYKU KALİTESİ İLE ETKİLEYEN FAKTÖRLERİN BELİRLENMESİ. Samsun Sağlık Bilimleri Dergisi 9 1 75–92.
IEEE D. Açıl, A. N. Ceylan, ve G. Oruç, “SAĞLIK ALANINDA LİSANS EĞİTİMİ ALAN ÖĞRENCİLERİN UYKU KALİTESİ İLE ETKİLEYEN FAKTÖRLERİN BELİRLENMESİ”, JSHS, c. 9, sy. 1, ss. 75–92, 2024, doi: 10.47115/jshs.1381964.
ISNAD Açıl, Dilay vd. “SAĞLIK ALANINDA LİSANS EĞİTİMİ ALAN ÖĞRENCİLERİN UYKU KALİTESİ İLE ETKİLEYEN FAKTÖRLERİN BELİRLENMESİ”. Samsun Sağlık Bilimleri Dergisi 9/1 (Nisan 2024), 75-92. https://doi.org/10.47115/jshs.1381964.
JAMA Açıl D, Ceylan AN, Oruç G. SAĞLIK ALANINDA LİSANS EĞİTİMİ ALAN ÖĞRENCİLERİN UYKU KALİTESİ İLE ETKİLEYEN FAKTÖRLERİN BELİRLENMESİ. JSHS. 2024;9:75–92.
MLA Açıl, Dilay vd. “SAĞLIK ALANINDA LİSANS EĞİTİMİ ALAN ÖĞRENCİLERİN UYKU KALİTESİ İLE ETKİLEYEN FAKTÖRLERİN BELİRLENMESİ”. Samsun Sağlık Bilimleri Dergisi, c. 9, sy. 1, 2024, ss. 75-92, doi:10.47115/jshs.1381964.
Vancouver Açıl D, Ceylan AN, Oruç G. SAĞLIK ALANINDA LİSANS EĞİTİMİ ALAN ÖĞRENCİLERİN UYKU KALİTESİ İLE ETKİLEYEN FAKTÖRLERİN BELİRLENMESİ. JSHS. 2024;9(1):75-92.

Samsun Sağlık Bilimleri Dergisi CC BY-NC 4.0 lisansına sahiptir.