Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

TAM PROTEZ YAPIMINDA TEORİK VE PRATİK EĞİTİMİN SÜBJEKTİF DEĞERLENDİRİLMESİ

Yıl 2016, Cilt: 26 Sayı: 3, 441 - 447, 01.12.2016
https://doi.org/10.17567/ataunidfd.290269

Öz

Amaç:
Çalışmanın amacı, pratik eğitim veya teorik pratik eğitim alan diş hekimliği
öğrencilerinin tam protez yapımı sırasındaki sübjektif düşüncelerinin
değerlendirilmesi ve karşılaştırılmasıdır.



Materyal ve Metod:  Çalışmaya toplam 85 adet 5. Sınıf öğrencisi
katılmıştır. 5. Sınıf öğrencileri 3. Sınıfta iken sadece pratik eğitim ile tam
protez yapmışlar ve hastalara uygulamışlardır. Aynı öğrenciler 5. Sınıfta
teorik eğitimlerini tamamladıktan sonra tam protez yapmışlardır. Pratik ve
teorik eğitimin belirlenmesi amacı ile 22 soruluk anket hazırlanmıştır. Ankette
öğrencilere pratik ve pratik-teorik eğitim hakkındaki düşünceleri, tam protez yapımı
sırasında karşılaşılan problemler, yapılan protezlerden hasta ve hekim
memnuniyetini içeren sorular hazırlanmıştır. Anket 85 adet 5. Sınıf öğrencisi
tarafından cevaplandırılmıştır. Sonuçların analizi tanımsal istatistiklerden
yüzdelik frekanslarla yapılmıştır.



Bulgular:  Ankete katılan öğrencilerin %100’ü tam
protezde başarı sağlamak için teorik ve pratik bilginin şart olduğunu
belirtmiştir. Ankete katılan öğrencilerin %64,7’si tam protezlerin başarısının
hekim tecrübesine ve doğru teknik uygulamaya bağlı olduğunu bildirmişlerdir.
Genel olarak, öğrenciler kendilerini 5. Sınıfta tam protezi yaparken daha
başarılı ve 3. Sınıf iken kaygı ve kendine güvensizlik hissetmişlerdir.
Öğrenciler, 5. Sınıfta tam protez yaparlarken daha az zaman ve materyal
harcamışlardır. Öğrencilerin % 84.7‘si 3. Sınıfta pratik eğitim ile tam protez
yapmaktan mutlu olduklarını ve yine % 91.8’ i 3. Sınıfta pratik eğitim
yapmasalardı, teorik eğitimlerini tamamladıktan sonra yaptıkları tam protezde
başarılı olamayacaklarını bildirmişlerdir.



Sonuç:
5. Sınıf öğrencileri teorik eğitimin tamamlanıp pratik uygulamaya geçilmesinin
en verimli öğrenme şekli olduğunu bildirmişlerdir.



Anahtar
Kelime:
Teorik
eğitim, pratik eğitim, tam protez yapımı

SUBJECTIVE EVALUATION OF THE THEORETICAL AND PRACTICAL EDUCATION IN
COMPLETE DENTURE

ABSTRACT



 Aim: The purpose of this article was to
evaluate and to compare the subjective assessment of theoretical and practical education in complete denture.



Materıals and
Methods
: A total of 85 Marmara University Faculty
of Dentistry Grade5 students were participated to the study. Grade 5’s tudents
was made complete denture in the clinic when they were in Grade 3 with
practical education and in Grade 5 after achieving their theoretical
program.  A
questionnaire with 22 questions, including the subjective assessment of
theoretical and practical education, problems that they were encountered during
the construction  of complete denture and
satisfaction of patients and students was prepared. Questionnaires were filled
by 85’s Grade 5 students. Results were determined by percentiles.
Results: Survey
showed that 100 % of the students reported that to construct successful
complete denture the theoretical and practical education was important. 64.7 %
of the students were thought that the denture satisfaction was related to the
dentist’s experience and using adequate technique and material. Generally, the
students have more satisfied during the construction of the complete denture at
Grade 5 and
were felt anxiety and lack of self-confidence in the clinic
when they were in Grade 3. Students were spending less time and less material
for making complete denture when they were at Grade 5. 84.7 % of the students
were satisfied making complete denture with practical education when they were
in Grade 3 and also 91.8 % of the students was reported that if they had not to
do practical education at the Grade 3, they will not to do complete denture as
well as after achieving their theoretical
education.



Conclusıon: Grade
5 students were reported that the most efficient way of learning is to make
practical practice after achieving the theoretical education during making complete denture.



Key-Words: Theoretical
education, practical education, construction
of complete denture 

Kaynakça

  • F, Eslomi A. Determination of Occlusal Vertical Dimension: A literature review.J Prosthet Dent 1988; 59: 321-3.
  • 12. Kaplan RL. Concepts of occlusion and gnathology. Dent Clin North Am 1963; 557-90.
  • 13. Köylüoğlu A.Ö. Yeni terimler ve tanımlar ile okluzyon teorileri. İzmir: 1985. s:5-16.
  • 14. Okeson JF. Management of Temporomandibular Disorders and Occlusion. 4th ed. Mosby St.Louis 1998; 87-104.
  • 15. Mohamed A, El-Aramany MA, George WA, Scott RH. Evaluation of the needle point tracing as a method for determining centric relation. J Prosthet Dent 1965;1043-54.
  • 16. Keshvad A, Winstanley RB. An appraisal of the literature on centric relation. Part 1 J Oral Rehabil 2000; 27.
  • 17. Smith HA. Comparison of Empirical Centric Relation Records With Location of Terminal Hinge Axis and Apex of The Gothic Arc Tracing. J Prosthet Dent 1975; 511-20.
  • 18. Glossary of Prosthodontic Terms J Prosthet.Dent 1999; 81:71.
  • 19. Ebner KA, Otis LL, Zakhary R, Danforth RA. Axial Temporomandibular Joint Morphology, Oral Surg Oral Med Oral Pathol 1990; 69: 247-8.
  • 20. Carvalho OT. A New Fully Adjustable Articulator System and Procedure. J Prosthet Dent 1998; 80: 376-86.
  • 31. Sukotjo C, Thammasitboon K, Howell H, Karimbux N. Students' perceptions of prosthodontics in a PBL hybrid curriculum. J Prosthodont 2008; 17: 495-501.
  • 32. Obrez A, Lee DJ, Organ-Boshes A, Yuan JC, Knight GW. A clinically oriented complete denture program for second-year dental students. J Dent Educ 2009; 73: 1194-201
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Sevim Çakıltaş Bu kişi benim

Ş. Begüm Türker

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 26 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Çakıltaş, S., & Türker, Ş. B. (2016). TAM PROTEZ YAPIMINDA TEORİK VE PRATİK EĞİTİMİN SÜBJEKTİF DEĞERLENDİRİLMESİ. Atatürk Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi Dergisi, 26(3), 441-447. https://doi.org/10.17567/ataunidfd.290269
AMA Çakıltaş S, Türker ŞB. TAM PROTEZ YAPIMINDA TEORİK VE PRATİK EĞİTİMİN SÜBJEKTİF DEĞERLENDİRİLMESİ. Ata Diş Hek Fak Derg. Aralık 2016;26(3):441-447. doi:10.17567/ataunidfd.290269
Chicago Çakıltaş, Sevim, ve Ş. Begüm Türker. “TAM PROTEZ YAPIMINDA TEORİK VE PRATİK EĞİTİMİN SÜBJEKTİF DEĞERLENDİRİLMESİ”. Atatürk Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi Dergisi 26, sy. 3 (Aralık 2016): 441-47. https://doi.org/10.17567/ataunidfd.290269.
EndNote Çakıltaş S, Türker ŞB (01 Aralık 2016) TAM PROTEZ YAPIMINDA TEORİK VE PRATİK EĞİTİMİN SÜBJEKTİF DEĞERLENDİRİLMESİ. Atatürk Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi Dergisi 26 3 441–447.
IEEE S. Çakıltaş ve Ş. B. Türker, “TAM PROTEZ YAPIMINDA TEORİK VE PRATİK EĞİTİMİN SÜBJEKTİF DEĞERLENDİRİLMESİ”, Ata Diş Hek Fak Derg, c. 26, sy. 3, ss. 441–447, 2016, doi: 10.17567/ataunidfd.290269.
ISNAD Çakıltaş, Sevim - Türker, Ş. Begüm. “TAM PROTEZ YAPIMINDA TEORİK VE PRATİK EĞİTİMİN SÜBJEKTİF DEĞERLENDİRİLMESİ”. Atatürk Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi Dergisi 26/3 (Aralık 2016), 441-447. https://doi.org/10.17567/ataunidfd.290269.
JAMA Çakıltaş S, Türker ŞB. TAM PROTEZ YAPIMINDA TEORİK VE PRATİK EĞİTİMİN SÜBJEKTİF DEĞERLENDİRİLMESİ. Ata Diş Hek Fak Derg. 2016;26:441–447.
MLA Çakıltaş, Sevim ve Ş. Begüm Türker. “TAM PROTEZ YAPIMINDA TEORİK VE PRATİK EĞİTİMİN SÜBJEKTİF DEĞERLENDİRİLMESİ”. Atatürk Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi Dergisi, c. 26, sy. 3, 2016, ss. 441-7, doi:10.17567/ataunidfd.290269.
Vancouver Çakıltaş S, Türker ŞB. TAM PROTEZ YAPIMINDA TEORİK VE PRATİK EĞİTİMİN SÜBJEKTİF DEĞERLENDİRİLMESİ. Ata Diş Hek Fak Derg. 2016;26(3):441-7.

Bu eser Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır. Tıklayınız.